Filme scurt metraj

Pentru mai multe detalii despre un anumit film va rugam sa dati click pe numele filmului respectiv:

1. Scoicile n-au vorbit niciodat?
Sahia Film – 1959
2. Primavara obisnuita
Sahia Film – 1960
3. Memoria trandafirului
Sahia Film – Columbia (SUA) – 1962
4. Lec?ie în infinit
Sahia Film – 1963
5. Floarea de mac
Cine TV Berlin – 1981
6. Sasii din Transilvania
Cine Tv Berlin – 1984
7. Afganistan
Cine Tv Film – 2004

Am ajuns in cinematografie ca inginer. Dupa constructia Studiourilor “Buftea”, am fost repartizat la “Sahia”, ca sef al Serviciului Tehnic. Astfel am avut ocazia sa vad filmarile subacvatice ale austriacului Hanz Haas; am incercat si eu. Am inceput sa fac scufundari, am avut chiar doua accidente grave, era sa mor, prima data intoxicat din pricina unui aparat de oxigen, iar a doua oara din cauza unei embolii. Am adus din Franta primul “Aquaflex”, un aparat de filmat sub apa, pe care l-am imbunatatit; am facut si un costum de scafandru si m-am ocupat de filmul “Scoicile n-au vorbit niciodata”, al saselea film subacvatic din lume. Am hotarât cu Virgil Calotescu sa-l facem impreuna – el regizor, iar eu, cameraman. Când sa inceapa, insa, filmarile, Calotescu a trebuit sa plece pe o nava pentru a realiza un film documentar. Trebuia, deci, sa fac singur filmul. Asa se face ca, pe o banca din Constanta, Virgil Calotescu mi-a predat, pe niste bucatele de hârtie, prima si singura lectie de regie din viata mea.

Am realizat un film de 10 minute, impreuna cu un asistent, luat de la baza tehnica a Studioului, folosind un camion pe care il conduceam eu. Tot Calotescu m-a invatat cum sa montez. Asta se intâmpla in 1958. Am fost scenarist, regizor, cameraman, monteur, de la primul meu film.

Mi-am dat repede seama ca filmul subacvatic este un domeniu inchis – in Marea Neagra nu ai pentru filmari mai mult de 15 zile bune pe an. M-am apucat, astfel, de macrofilmari, adica de filmarea obiectelor mici, apropiindu-te de ele foarte mult. Am inceput sa filmez flori, tot cu dispozitive inventate de mine, impreuna cu un alt prieten, inginerul Marin. Am facut doua astfel de filme, acceptate ca experimentale si cu care am câstigat premii la primele doua festivaluri românesti ale filmului de la Mamaia. Primul, facut in 1960, este “Primavara obisnuita”, iar cel de-al doilea, “Memoria trandafirului”, filmul care mi-a adus cariera internationala.

 

Skip to top 

Copyright © 2010 - 2017 Sergiu Nicolaescu | Nomenius trademarks' guardian